Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %20,8 %1 699 00069 %
Yle TV231,5 %32,9 %1 838 00074 %
Yle Teema1,4 %1,6 %707 00029 %
Yle Fem0,8 %1,0 %613 00025 %
Yle yhteensä58,4 %56,3 %2 037 00082 %
MTV311,1 %12,4 %1 654 00067 %
Sub1,7 %2,1 %946 00038 %
AVA2,4 %2,8 %793 00032 %
C More Total0,7 %0,5 %203 0008 %
MTV yhteensä15,9 %17,7 %1 886 00076 %
Nelonen5,8 %6,3 %1 435 00058 %
Jim2,2 %2,1 %893 00036 %
Liv3,8 %4,0 %991 00040 %
Hero0,9 %1,2 %503 00020 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %86 0003 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %13,8 %1 694 00068 %
TV51,8 %2,0 %805 00032 %
Kutonen0,9 %0,9 %541 00022 %
Frii2,0 %2,1 %567 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %49 0002 %
TLC0,7 %0,6 %504 00020 %
Warner Bros. Discovery6,0 %6,0 %1 271 00051 %
STAR Channel2,1 %2,1 %745 00030 %
National Geographic Channel2,2 %2,2 %593 00024 %
Disney Finland4,3 %4,2 %976 00039 %
Music TV0,4 %0,1 %105 0004 %
Muut2,1 %1,7 %633 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 185 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.