Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 099 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %18,8 %1 640 00069 %
Yle TV238,7 %42,1 %1 829 00077 %
Yle Teema1,1 %1,1 %745 00031 %
Yle Fem0,5 %0,6 %582 00024 %
Yle yhteensä61,9 %62,6 %1 951 00082 %
MTV37,7 %9,2 %1 579 00066 %
Sub2,1 %2,3 %1 039 00044 %
AVA0,9 %0,9 %696 00029 %
C More Total0,9 %0,7 %292 00012 %
MTV yhteensä11,5 %13,0 %1 769 00074 %
Nelonen6,2 %6,8 %1 422 00060 %
Jim2,0 %1,8 %949 00040 %
Liv1,4 %1,4 %835 00035 %
Hero0,9 %1,1 %650 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %151 0006 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,4 %1 666 00070 %
TV51,8 %1,7 %902 00038 %
Kutonen2,2 %2,2 %830 00035 %
Frii0,9 %0,8 %522 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0003 %
TLC0,3 %0,2 %404 00017 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,8 %1 317 00055 %
STAR Channel2,5 %2,1 %972 00041 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %777 00033 %
Disney Finland5,6 %4,5 %1 163 00049 %
Music TV0,5 %0,3 %142 0006 %
Muut3,5 %2,4 %846 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 099 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.