Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,1 %19,9 %3 338 00069 %
Yle TV235,1 %37,4 %3 667 00075 %
Yle Teema1,2 %1,3 %1 452 00030 %
Yle Fem0,7 %0,8 %1 195 00025 %
Yle yhteensä60,1 %59,4 %3 989 00082 %
MTV39,4 %10,8 %3 233 00067 %
Sub1,9 %2,2 %1 985 00041 %
AVA1,6 %1,8 %1 489 00031 %
C More Total0,8 %0,6 %495 00010 %
MTV yhteensä13,7 %15,4 %3 655 00075 %
Nelonen6,0 %6,5 %2 858 00059 %
Jim2,1 %2,0 %1 842 00038 %
Liv2,6 %2,7 %1 826 00038 %
Hero0,9 %1,2 %1 153 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %237 0005 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %12,6 %3 360 00069 %
TV51,8 %1,9 %1 707 00035 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 372 00028 %
Frii1,4 %1,5 %1 089 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %129 0003 %
TLC0,5 %0,4 %908 00019 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,9 %2 588 00053 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 717 00035 %
National Geographic Channel2,7 %2,3 %1 370 00028 %
Disney Finland5,0 %4,4 %2 140 00044 %
Music TV0,5 %0,2 %247 0005 %
Muut2,8 %2,1 %1 478 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 283 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.