Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 295 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,3 %31,9 %3 630 00075 %
Yle TV26,7 %6,6 %3 205 00066 %
Yle Teema1,9 %2,0 %1 821 00037 %
Yle Fem0,7 %0,8 %1 303 00027 %
Yle yhteensä45,5 %41,3 %3 940 00081 %
MTV314,0 %16,9 %3 442 00071 %
Sub2,9 %3,6 %2 393 00049 %
AVA1,8 %2,0 %1 659 00034 %
C More Total1,3 %1,1 %536 00011 %
MTV yhteensä20,1 %23,5 %3 771 00078 %
Nelonen9,3 %10,8 %3 153 00065 %
Jim2,7 %2,9 %2 102 00043 %
Liv3,6 %3,8 %2 026 00042 %
Hero1,3 %1,8 %1 396 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %232 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,5 %3 611 00074 %
TV51,9 %2,2 %1 982 00041 %
Kutonen1,9 %2,1 %1 602 00033 %
Frii1,6 %1,8 %1 121 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %158 0003 %
TLC0,7 %0,6 %1 061 00022 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,2 %2 776 00057 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 792 00037 %
National Geographic Channel2,7 %2,2 %1 441 00030 %
Disney Finland5,3 %4,5 %2 240 00046 %
Music TV0,5 %0,2 %275 0006 %
Muut4,2 %3,7 %1 621 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 295 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.