Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %29,7 %1 303 00089 %
Yle TV26,5 %6,8 %1 123 00077 %
Yle Teema2,1 %2,2 %758 00052 %
Yle Fem0,8 %0,8 %524 00036 %
Yle yhteensä43,6 %39,5 %1 338 00092 %
MTV312,9 %15,7 %1 223 00084 %
Sub2,9 %3,4 %845 00058 %
AVA1,9 %2,2 %654 00045 %
C More Total1,2 %1,0 %170 00012 %
MTV yhteensä18,9 %22,3 %1 296 00089 %
Nelonen10,3 %11,7 %1 101 00076 %
Jim2,4 %2,7 %732 00050 %
Liv3,6 %4,2 %726 00050 %
Hero1,8 %2,4 %596 00041 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %90 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %21,2 %1 230 00084 %
TV52,2 %2,4 %733 00050 %
Kutonen2,4 %2,4 %637 00044 %
Frii1,9 %2,0 %480 00033 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %60 0004 %
TLC0,5 %0,5 %412 00028 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,1 %980 00067 %
STAR Channel2,7 %2,5 %660 00045 %
National Geographic Channel4,1 %3,3 %574 00039 %
Disney Finland6,8 %5,8 %822 00056 %
Music TV0,3 %0,2 %73 0005 %
Muut3,8 %2,9 %597 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 383 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.