Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 596 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,6 %31,5 %3 752 00072 %
Yle TV27,1 %6,7 %3 406 00065 %
Yle Teema1,8 %1,9 %1 838 00035 %
Yle Fem0,7 %0,9 %1 334 00026 %
Yle yhteensä45,2 %41,0 %4 184 00080 %
MTV313,9 %16,8 %3 594 00069 %
Sub2,9 %3,7 %2 477 00047 %
AVA1,8 %2,0 %1 704 00033 %
C More Total1,3 %1,1 %562 00011 %
MTV yhteensä20,0 %23,5 %3 980 00076 %
Nelonen9,6 %11,0 %3 329 00064 %
Jim2,7 %2,9 %2 162 00041 %
Liv3,5 %3,8 %2 081 00040 %
Hero1,3 %1,7 %1 413 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %248 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %19,7 %3 814 00073 %
TV51,9 %2,2 %2 038 00039 %
Kutonen1,8 %2,1 %1 638 00031 %
Frii1,6 %1,8 %1 149 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %158 0003 %
TLC0,7 %0,6 %1 091 00021 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,3 %2 866 00055 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 918 00037 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %1 486 00028 %
Disney Finland5,4 %4,5 %2 395 00046 %
Music TV0,5 %0,2 %275 0005 %
Muut4,4 %3,8 %1 689 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 596 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.