Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 700 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,9 %3 691 00071 %
Yle TV28,8 %8,0 %3 451 00066 %
Yle Teema1,9 %2,0 %2 048 00039 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 515 00029 %
Yle yhteensä40,4 %37,2 %4 180 00080 %
MTV316,4 %20,2 %3 765 00072 %
Sub2,7 %3,0 %2 404 00046 %
AVA1,9 %1,8 %1 760 00034 %
C More Total3,2 %1,8 %894 00017 %
MTV yhteensä24,2 %26,9 %4 176 00080 %
Nelonen8,3 %9,3 %3 331 00064 %
Jim2,8 %3,1 %2 284 00044 %
Liv3,6 %4,0 %2 229 00043 %
Hero1,4 %1,7 %1 563 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %250 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,3 %3 894 00075 %
TV52,7 %3,1 %2 244 00043 %
Kutonen2,0 %2,3 %1 844 00035 %
Frii1,8 %1,8 %1 356 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %172 0003 %
TLC0,7 %0,6 %1 149 00022 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,1 %3 009 00058 %
STAR Channel2,5 %2,2 %2 003 00038 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %1 552 00030 %
Disney Finland5,2 %4,3 %2 476 00047 %
Music TV0,5 %0,3 %293 0006 %
Muut5,3 %4,8 %1 899 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 700 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.