Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,7 %1 838 00074 %
Yle TV27,6 %6,6 %1 617 00065 %
Yle Teema2,0 %2,2 %997 00040 %
Yle Fem1,1 %1,3 %753 00030 %
Yle yhteensä40,8 %36,9 %2 031 00082 %
MTV319,6 %24,0 %1 864 00075 %
Sub2,4 %2,6 %1 122 00045 %
AVA2,6 %2,5 %926 00037 %
C More Total2,0 %1,1 %364 00015 %
MTV yhteensä26,6 %30,2 %2 053 00083 %
Nelonen7,7 %8,2 %1 581 00064 %
Jim2,8 %2,9 %1 071 00043 %
Liv4,8 %5,3 %1 181 00048 %
Hero1,6 %1,8 %738 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %79 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %18,4 %1 879 00076 %
TV52,6 %2,8 %1 047 00042 %
Kutonen1,1 %1,2 %792 00032 %
Frii2,3 %2,2 %689 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %65 0003 %
TLC1,0 %0,9 %585 00024 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,4 %1 444 00058 %
STAR Channel2,2 %2,0 %869 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,7 %656 00026 %
Disney Finland4,1 %3,7 %1 107 00045 %
Music TV0,5 %0,2 %142 0006 %
Muut3,6 %3,2 %804 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 257 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.