Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,4 %1 889 00071 %
Yle TV28,0 %6,6 %1 720 00065 %
Yle Teema1,9 %2,2 %1 010 00038 %
Yle Fem1,1 %1,4 %769 00029 %
Yle yhteensä40,6 %36,6 %2 158 00081 %
MTV319,5 %23,9 %1 953 00074 %
Sub2,4 %2,7 %1 149 00043 %
AVA2,6 %2,5 %942 00035 %
C More Total2,0 %1,1 %372 00014 %
MTV yhteensä26,5 %30,2 %2 164 00081 %
Nelonen8,1 %8,6 %1 667 00063 %
Jim2,7 %2,9 %1 098 00041 %
Liv4,8 %5,3 %1 203 00045 %
Hero1,5 %1,8 %753 00028 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %81 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %18,7 %1 987 00075 %
TV52,6 %2,9 %1 070 00040 %
Kutonen1,1 %1,2 %810 00030 %
Frii2,3 %2,2 %691 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0003 %
TLC1,0 %0,9 %590 00022 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,4 %1 480 00056 %
STAR Channel2,2 %2,0 %918 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,7 %669 00025 %
Disney Finland4,2 %3,7 %1 159 00044 %
Music TV0,5 %0,2 %142 0005 %
Muut3,7 %3,2 %837 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 414 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.