Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,7 %1 737 00073 %
Yle TV29,2 %9,6 %1 611 00068 %
Yle Teema1,8 %1,8 %1 007 00042 %
Yle Fem0,8 %1,1 %725 00030 %
Yle yhteensä40,5 %38,1 %1 892 00080 %
MTV313,3 %16,3 %1 720 00072 %
Sub3,0 %3,4 %1 218 00051 %
AVA1,3 %1,1 %802 00034 %
C More Total4,5 %2,6 %508 00021 %
MTV yhteensä22,0 %23,5 %1 908 00080 %
Nelonen8,3 %9,9 %1 541 00065 %
Jim3,0 %3,4 %1 161 00049 %
Liv2,4 %2,5 %1 004 00042 %
Hero1,3 %1,6 %803 00034 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %156 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,8 %1 781 00075 %
TV52,9 %3,3 %1 130 00047 %
Kutonen3,0 %3,4 %995 00042 %
Frii1,3 %1,4 %650 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %104 0004 %
TLC0,3 %0,3 %540 00023 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,9 %1 463 00061 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 022 00043 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %861 00036 %
Disney Finland6,2 %5,0 %1 240 00052 %
Music TV0,6 %0,4 %150 0006 %
Muut6,8 %6,4 %1 023 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 126 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.