Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,6 %1 742 00073 %
Yle TV213,3 %15,1 %1 724 00072 %
Yle Teema1,7 %1,6 %954 00040 %
Yle Fem0,6 %0,7 %679 00029 %
Yle yhteensä45,9 %44,0 %1 944 00082 %
MTV312,5 %15,7 %1 677 00070 %
Sub4,2 %4,8 %1 357 00057 %
AVA1,0 %1,1 %775 00033 %
C More Total4,3 %2,5 %466 00020 %
MTV yhteensä22,0 %24,2 %1 936 00081 %
Nelonen8,8 %10,2 %1 651 00069 %
Jim2,2 %2,4 %1 135 00048 %
Liv2,2 %2,2 %1 034 00043 %
Hero1,1 %1,5 %707 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %144 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %16,8 %1 821 00076 %
TV52,2 %2,4 %1 054 00044 %
Kutonen2,6 %2,6 %994 00042 %
Frii1,2 %1,1 %638 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %85 0004 %
TLC0,2 %0,2 %492 00021 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,9 %1 433 00060 %
STAR Channel2,4 %2,0 %955 00040 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %775 00033 %
Disney Finland6,0 %4,6 %1 155 00049 %
Music TV0,5 %0,3 %136 0006 %
Muut3,7 %3,3 %901 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 146 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.