Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 321 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,4 %1 820 00071 %
Yle TV213,6 %15,2 %1 851 00072 %
Yle Teema1,7 %1,6 %964 00038 %
Yle Fem0,6 %0,7 %702 00027 %
Yle yhteensä45,6 %43,8 %2 093 00081 %
MTV312,4 %15,6 %1 752 00068 %
Sub4,2 %4,9 %1 399 00054 %
AVA1,0 %1,1 %788 00031 %
C More Total4,2 %2,5 %484 00019 %
MTV yhteensä21,8 %24,1 %2 041 00079 %
Nelonen9,1 %10,3 %1 754 00068 %
Jim2,2 %2,5 %1 160 00045 %
Liv2,1 %2,2 %1 044 00041 %
Hero1,1 %1,5 %716 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %153 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,9 %1 939 00075 %
TV52,2 %2,5 %1 092 00043 %
Kutonen2,6 %2,7 %1 031 00040 %
Frii1,2 %1,1 %644 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0003 %
TLC0,2 %0,2 %505 00020 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,9 %1 492 00058 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 020 00040 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %791 00031 %
Disney Finland6,0 %4,6 %1 221 00048 %
Music TV0,5 %0,3 %136 0005 %
Muut4,0 %3,4 %934 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 321 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.