Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %27,1 %1 819 00073 %
Yle TV210,2 %9,7 %1 724 00070 %
Yle Teema1,5 %1,3 %862 00035 %
Yle Fem0,7 %0,9 %660 00027 %
Yle yhteensä43,7 %39,0 %2 035 00082 %
MTV317,8 %22,0 %1 850 00075 %
Sub2,8 %3,4 %1 154 00047 %
AVA2,6 %2,7 %914 00037 %
C More Total1,9 %0,8 %330 00013 %
MTV yhteensä25,0 %29,0 %2 016 00081 %
Nelonen9,5 %11,1 %1 696 00068 %
Jim2,2 %1,9 %1 016 00041 %
Liv4,4 %4,3 %1 167 00047 %
Hero1,3 %1,5 %646 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %75 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %19,0 %1 916 00077 %
TV52,5 %2,6 %1 001 00040 %
Kutonen0,8 %1,0 %702 00028 %
Frii2,1 %2,2 %630 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0002 %
TLC1,0 %0,8 %541 00022 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,7 %1 372 00055 %
STAR Channel2,4 %2,1 %841 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %551 00022 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 027 00041 %
Music TV0,3 %0,2 %109 0004 %
Muut2,7 %2,6 %693 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 255 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.