Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %23,1 %1 806 00073 %
Yle TV28,7 %9,6 %1 809 00073 %
Yle Teema1,3 %1,2 %806 00033 %
Yle Fem0,9 %1,1 %727 00029 %
Yle yhteensä39,7 %35,0 %2 066 00083 %
MTV320,4 %24,8 %1 922 00078 %
Sub3,1 %3,2 %1 231 00050 %
AVA2,6 %2,4 %994 00040 %
C More Total0,5 %0,3 %170 0007 %
MTV yhteensä26,5 %30,8 %2 066 00083 %
Nelonen12,0 %15,3 %1 832 00074 %
Jim2,0 %1,4 %1 017 00041 %
Liv4,7 %4,6 %1 265 00051 %
Hero1,2 %1,2 %629 00025 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %73 0003 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %22,8 %1 981 00080 %
TV52,0 %2,2 %1 012 00041 %
Kutonen1,0 %1,0 %686 00028 %
Frii1,8 %1,7 %619 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %80 0003 %
TLC1,0 %0,6 %568 00023 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,7 %1 426 00058 %
STAR Channel2,2 %2,0 %875 00035 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %586 00024 %
Disney Finland4,3 %3,4 %1 071 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %115 0005 %
Muut2,8 %2,2 %748 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 261 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.