Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %8,7 %872 00064 %
Yle TV213,6 %15,2 %969 00071 %
Yle Teema0,7 %0,8 %265 00020 %
Yle Fem0,4 %0,6 %219 00016 %
Yle yhteensä24,7 %25,2 %1 084 00080 %
MTV315,6 %18,9 %996 00073 %
Sub7,2 %7,1 %760 00056 %
AVA2,5 %2,8 %494 00036 %
C More Total0,9 %0,4 %119 0009 %
MTV yhteensä26,3 %29,2 %1 107 00082 %
Nelonen17,2 %20,3 %995 00073 %
Jim3,5 %2,7 %630 00046 %
Liv5,3 %5,0 %634 00047 %
Hero1,4 %1,3 %353 00026 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %70 0005 %
Nelonen Media yhteensä27,9 %29,7 %1 109 00082 %
TV53,4 %3,3 %575 00042 %
Kutonen3,3 %2,8 %502 00037 %
Frii1,3 %1,1 %263 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %49 0004 %
TLC1,1 %0,5 %282 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,0 %826 00061 %
STAR Channel3,3 %2,7 %529 00039 %
National Geographic Channel3,4 %1,9 %401 00030 %
Disney Finland6,7 %4,7 %655 00048 %
Music TV0,7 %0,5 %135 00010 %
Muut4,1 %2,8 %404 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.