Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 726 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,2 %3 726 00071 %
Yle TV210,4 %11,8 %3 788 00072 %
Yle Teema1,3 %1,3 %1 723 00033 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 516 00029 %
Yle yhteensä40,7 %37,3 %4 313 00083 %
MTV317,2 %21,4 %3 882 00074 %
Sub3,7 %4,1 %2 726 00052 %
AVA1,9 %1,7 %1 868 00036 %
C More Total0,9 %0,6 %511 00010 %
MTV yhteensä23,8 %27,8 %4 227 00081 %
Nelonen11,5 %14,1 %3 819 00073 %
Jim2,2 %1,7 %2 236 00043 %
Liv3,5 %3,6 %2 408 00046 %
Hero1,2 %1,4 %1 390 00027 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %272 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %21,4 %4 113 00079 %
TV52,3 %2,4 %2 175 00042 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 695 00032 %
Frii1,4 %1,4 %1 270 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %186 0004 %
TLC0,7 %0,4 %1 137 00022 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,4 %2 970 00057 %
STAR Channel2,6 %2,2 %2 052 00039 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %1 449 00028 %
Disney Finland5,5 %4,0 %2 426 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %270 0005 %
Muut3,8 %2,9 %1 744 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 726 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.