Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 420 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %22,8 %1 869 00070 %
Yle TV29,1 %9,7 %1 917 00072 %
Yle Teema1,3 %1,2 %815 00031 %
Yle Fem0,9 %1,1 %746 00028 %
Yle yhteensä39,5 %34,8 %2 197 00083 %
MTV320,2 %24,7 %2 026 00076 %
Sub3,1 %3,3 %1 274 00048 %
AVA2,6 %2,4 %1 013 00038 %
C More Total0,5 %0,3 %183 0007 %
MTV yhteensä26,4 %30,7 %2 187 00082 %
Nelonen12,3 %15,5 %1 954 00074 %
Jim2,0 %1,4 %1 044 00039 %
Liv4,7 %4,6 %1 309 00049 %
Hero1,2 %1,2 %632 00024 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %83 0003 %
Nelonen Media yhteensä20,5 %23,1 %2 109 00079 %
TV51,9 %2,2 %1 037 00039 %
Kutonen1,0 %1,0 %703 00026 %
Frii1,8 %1,7 %624 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %83 0003 %
TLC1,0 %0,6 %579 00022 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,6 %1 467 00055 %
STAR Channel2,3 %2,0 %919 00035 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %594 00022 %
Disney Finland4,3 %3,4 %1 118 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %115 0004 %
Muut2,9 %2,3 %765 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 420 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.