Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %23,5 %3 585 00074 %
Yle TV210,0 %11,7 %3 543 00073 %
Yle Teema1,3 %1,3 %1 696 00035 %
Yle Fem0,8 %1,1 %1 474 00030 %
Yle yhteensä40,9 %37,6 %4 029 00083 %
MTV317,4 %21,6 %3 678 00076 %
Sub3,8 %4,1 %2 632 00054 %
AVA1,9 %1,7 %1 837 00038 %
C More Total0,9 %0,6 %477 00010 %
MTV yhteensä24,0 %27,9 %3 979 00082 %
Nelonen11,1 %13,9 %3 576 00074 %
Jim2,3 %1,7 %2 184 00045 %
Liv3,5 %3,5 %2 339 00048 %
Hero1,2 %1,4 %1 377 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %253 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %21,2 %3 858 00079 %
TV52,3 %2,5 %2 121 00044 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 656 00034 %
Frii1,5 %1,4 %1 261 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %183 0004 %
TLC0,7 %0,4 %1 116 00023 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,4 %2 878 00059 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 931 00040 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %1 421 00029 %
Disney Finland5,5 %4,0 %2 299 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %270 0006 %
Muut3,6 %2,7 %1 687 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 393 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.