Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 401 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %26,8 %3 561 00073 %
Yle TV211,7 %12,3 %3 447 00071 %
Yle Teema1,6 %1,5 %1 816 00037 %
Yle Fem0,7 %0,8 %1 339 00028 %
Yle yhteensä44,8 %41,4 %3 979 00082 %
MTV315,2 %19,0 %3 528 00073 %
Sub3,5 %4,1 %2 511 00052 %
AVA1,8 %1,9 %1 689 00035 %
C More Total3,0 %1,6 %797 00016 %
MTV yhteensä23,5 %26,7 %3 952 00081 %
Nelonen9,2 %10,7 %3 347 00069 %
Jim2,2 %2,2 %2 151 00044 %
Liv3,3 %3,3 %2 202 00045 %
Hero1,2 %1,5 %1 353 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %219 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %17,9 %3 736 00077 %
TV52,4 %2,5 %2 055 00042 %
Kutonen1,7 %1,8 %1 696 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 267 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %144 0003 %
TLC0,6 %0,5 %1 033 00021 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,8 %2 805 00058 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 796 00037 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %1 326 00027 %
Disney Finland5,0 %4,1 %2 182 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %244 0005 %
Muut3,2 %2,9 %1 594 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 401 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.