Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %11,3 %851 00063 %
Yle TV213,6 %15,6 %917 00068 %
Yle Teema1,2 %0,8 %340 00025 %
Yle Fem0,5 %0,5 %232 00017 %
Yle yhteensä26,6 %28,2 %1 053 00078 %
MTV313,4 %15,9 %946 00070 %
Sub7,4 %8,4 %795 00059 %
AVA2,8 %3,3 %471 00035 %
C More Total3,8 %1,8 %264 00020 %
MTV yhteensä27,3 %29,3 %1 156 00085 %
Nelonen13,8 %14,8 %939 00069 %
Jim3,6 %3,3 %668 00049 %
Liv5,1 %4,0 %598 00044 %
Hero1,6 %2,1 %331 00024 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %54 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,7 %24,8 %1 071 00079 %
TV54,3 %3,9 %571 00042 %
Kutonen3,2 %3,0 %512 00038 %
Frii1,7 %1,5 %278 00021 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %49 0004 %
TLC1,0 %0,6 %254 00019 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,5 %827 00061 %
STAR Channel3,5 %2,6 %534 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %356 00026 %
Disney Finland6,6 %4,8 %652 00048 %
Music TV0,8 %0,5 %97 0007 %
Muut3,1 %2,9 %388 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 258 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.