Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,1 %38,2 %1 083 00097 %
Yle TV210,9 %10,4 %988 00088 %
Yle Teema1,7 %1,7 %632 00057 %
Yle Fem0,7 %0,9 %504 00045 %
Yle yhteensä57,3 %51,2 %1 087 00097 %
MTV316,7 %22,0 %993 00089 %
Sub1,2 %1,6 %586 00052 %
AVA1,2 %0,9 %465 00042 %
C More Total2,3 %1,5 %172 00015 %
MTV yhteensä21,5 %25,9 %1 020 00091 %
Nelonen5,6 %7,4 %902 00081 %
Jim1,4 %1,5 %570 00051 %
Liv2,2 %2,7 %603 00054 %
Hero0,7 %0,9 %350 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %58 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,7 %963 00086 %
TV51,1 %1,3 %527 00047 %
Kutonen0,7 %0,7 %379 00034 %
Frii1,5 %1,6 %358 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC0,4 %0,4 %294 00026 %
Warner Bros. Discovery4,1 %4,3 %713 00064 %
STAR Channel1,6 %1,4 %405 00036 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %307 00027 %
Disney Finland3,3 %2,7 %502 00045 %
Music TV0,4 %0,1 %26 0002 %
Muut3,2 %3,1 %491 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 097 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.