Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 423 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,7 %3 562 00073 %
Yle TV26,7 %5,6 %3 294 00068 %
Yle Teema1,5 %1,7 %1 752 00036 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 395 00029 %
Yle yhteensä39,4 %34,2 %3 972 00082 %
MTV318,3 %23,4 %3 798 00078 %
Sub2,9 %3,3 %2 533 00052 %
AVA2,0 %2,1 %1 974 00041 %
C More Total2,5 %0,8 %634 00013 %
MTV yhteensä25,7 %29,5 %4 046 00083 %
Nelonen11,3 %15,0 %3 526 00073 %
Jim2,3 %2,1 %2 191 00045 %
Liv3,3 %3,1 %2 258 00046 %
Hero1,2 %1,5 %1 448 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %262 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %22,6 %3 829 00079 %
TV52,3 %2,5 %2 182 00045 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 728 00036 %
Frii1,6 %1,6 %1 301 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %149 0003 %
TLC0,5 %0,3 %1 030 00021 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,1 %2 900 00060 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 912 00039 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 400 00029 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 291 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %272 0006 %
Muut3,9 %3,3 %1 669 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 423 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.