Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,5 %1 805 00070 %
Yle TV27,8 %6,7 %1 772 00069 %
Yle Teema1,5 %1,6 %925 00036 %
Yle Fem0,7 %1,0 %687 00027 %
Yle yhteensä39,4 %34,7 %2 067 00080 %
MTV315,6 %20,6 %1 933 00075 %
Sub3,0 %3,6 %1 337 00052 %
AVA1,3 %1,4 %929 00036 %
C More Total3,5 %1,2 %402 00016 %
MTV yhteensä23,5 %26,8 %2 083 00081 %
Nelonen10,7 %13,8 %1 792 00070 %
Jim2,5 %2,5 %1 161 00045 %
Liv2,0 %2,0 %1 063 00041 %
Hero1,3 %1,9 %825 00032 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,5 %174 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %21,6 %1 983 00077 %
TV52,5 %2,7 %1 146 00045 %
Kutonen2,6 %2,4 %1 010 00039 %
Frii1,3 %1,2 %684 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %95 0004 %
TLC0,3 %0,2 %534 00021 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %1 529 00060 %
STAR Channel2,8 %2,5 %1 109 00043 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %869 00034 %
Disney Finland6,4 %5,1 %1 321 00051 %
Music TV0,6 %0,3 %156 0006 %
Muut5,2 %4,6 %1 018 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 320 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.