Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %26,0 %1 328 00091 %
Yle TV25,8 %5,2 %1 139 00078 %
Yle Teema1,6 %1,9 %773 00053 %
Yle Fem1,0 %1,3 %603 00041 %
Yle yhteensä38,8 %34,3 %1 353 00093 %
MTV316,8 %21,5 %1 299 00089 %
Sub2,6 %3,0 %927 00064 %
AVA1,9 %1,9 %732 00050 %
C More Total2,9 %0,8 %246 00017 %
MTV yhteensä24,1 %27,3 %1 346 00092 %
Nelonen11,1 %14,9 %1 206 00083 %
Jim2,3 %2,0 %810 00056 %
Liv3,2 %2,9 %845 00058 %
Hero1,6 %2,0 %609 00042 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %125 0009 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %22,7 %1 297 00089 %
TV52,6 %3,0 %810 00056 %
Kutonen2,2 %2,0 %744 00051 %
Frii2,0 %2,0 %547 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %59 0004 %
TLC0,4 %0,3 %421 00029 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,5 %1 048 00072 %
STAR Channel3,0 %2,6 %746 00051 %
National Geographic Channel3,3 %2,5 %567 00039 %
Disney Finland6,2 %5,1 %860 00059 %
Music TV0,3 %0,2 %77 0005 %
Muut4,1 %3,0 %636 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 414 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.