Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %25,7 %1 297 00089 %
Yle TV26,5 %6,7 %1 136 00078 %
Yle Teema1,8 %2,0 %746 00051 %
Yle Fem1,0 %1,3 %619 00042 %
Yle yhteensä40,3 %35,7 %1 347 00092 %
MTV315,3 %19,2 %1 258 00086 %
Sub2,6 %3,3 %876 00060 %
AVA2,3 %2,3 %720 00049 %
C More Total1,0 %0,7 %176 00012 %
MTV yhteensä21,2 %25,5 %1 303 00090 %
Nelonen12,6 %16,2 %1 188 00082 %
Jim2,3 %2,0 %797 00055 %
Liv2,8 %2,7 %780 00054 %
Hero1,7 %2,0 %609 00042 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %87 0006 %
Nelonen Media yhteensä20,1 %23,9 %1 286 00088 %
TV52,7 %2,8 %769 00053 %
Kutonen2,0 %1,9 %660 00045 %
Frii1,8 %1,6 %538 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %63 0004 %
TLC0,4 %0,3 %421 00029 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,9 %997 00068 %
STAR Channel2,8 %2,2 %712 00049 %
National Geographic Channel3,5 %2,6 %552 00038 %
Disney Finland6,2 %4,8 %831 00057 %
Music TV0,3 %0,2 %76 0005 %
Muut4,0 %3,1 %564 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 393 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.