Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 386 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %25,7 %1 318 00090 %
Yle TV26,7 %6,7 %1 169 00080 %
Yle Teema2,0 %2,4 %797 00055 %
Yle Fem0,9 %1,0 %541 00037 %
Yle yhteensä39,4 %35,8 %1 348 00093 %
MTV316,7 %21,0 %1 282 00088 %
Sub2,4 %2,9 %876 00060 %
AVA1,9 %1,8 %741 00051 %
C More Total2,5 %0,8 %245 00017 %
MTV yhteensä23,5 %26,4 %1 311 00090 %
Nelonen11,5 %14,6 %1 185 00081 %
Jim2,3 %2,0 %857 00059 %
Liv3,2 %3,2 %819 00056 %
Hero1,9 %2,1 %642 00044 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,9 %105 0007 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %22,7 %1 272 00087 %
TV52,6 %3,0 %880 00060 %
Kutonen2,0 %2,0 %726 00050 %
Frii2,2 %1,8 %515 00035 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %62 0004 %
TLC0,5 %0,4 %442 00030 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %1 077 00074 %
STAR Channel2,8 %2,4 %734 00050 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %566 00039 %
Disney Finland5,8 %4,4 %848 00058 %
Music TV0,2 %0,1 %73 0005 %
Muut3,9 %3,2 %608 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 386 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.