Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,2 %1 790 00072 %
Yle TV26,4 %5,7 %1 673 00068 %
Yle Teema1,8 %1,9 %851 00034 %
Yle Fem0,8 %1,0 %672 00027 %
Yle yhteensä39,3 %33,8 %2 028 00082 %
MTV320,3 %25,3 %1 964 00079 %
Sub2,4 %2,6 %1 176 00047 %
AVA2,8 %2,5 %1 095 00044 %
C More Total1,3 %0,3 %266 00011 %
MTV yhteensä26,8 %30,6 %2 084 00084 %
Nelonen13,1 %17,1 %1 842 00074 %
Jim2,4 %2,1 %1 144 00046 %
Liv4,2 %3,8 %1 201 00048 %
Hero1,2 %1,2 %669 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %105 0004 %
Nelonen Media yhteensä21,1 %24,5 %2 003 00081 %
TV52,6 %3,1 %1 144 00046 %
Kutonen0,8 %0,8 %697 00028 %
Frii1,7 %1,5 %652 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC0,6 %0,6 %619 00025 %
Warner Bros. Discovery5,8 %6,1 %1 490 00060 %
STAR Channel2,2 %1,8 %891 00036 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %545 00022 %
Disney Finland3,7 %2,7 %1 052 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %109 0004 %
Muut3,0 %2,3 %698 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 243 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.