Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,2 %7,7 %839 00062 %
Yle TV28,8 %7,2 %930 00069 %
Yle Teema0,7 %0,8 %265 00020 %
Yle Fem0,5 %0,6 %204 00015 %
Yle yhteensä19,1 %16,2 %1 105 00081 %
MTV316,1 %20,5 %1 035 00076 %
Sub5,4 %5,7 %715 00053 %
AVA3,7 %3,6 %551 00041 %
C More Total2,3 %0,5 %171 00013 %
MTV yhteensä27,5 %30,4 %1 160 00085 %
Nelonen18,7 %24,1 %1 029 00076 %
Jim4,5 %4,2 %730 00054 %
Liv4,7 %3,9 %610 00045 %
Hero1,8 %2,1 %378 00028 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %100 0007 %
Nelonen Media yhteensä30,7 %35,7 %1 146 00085 %
TV53,7 %4,2 %629 00046 %
Kutonen2,7 %2,4 %446 00033 %
Frii1,4 %1,1 %273 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %44 0003 %
TLC0,6 %0,7 %270 00020 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %824 00061 %
STAR Channel4,2 %2,9 %607 00045 %
National Geographic Channel2,9 %1,6 %372 00027 %
Disney Finland7,1 %4,5 %692 00051 %
Music TV0,9 %0,7 %141 00010 %
Muut5,7 %4,0 %412 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 262 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.