Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %8,1 %833 00062 %
Yle TV27,7 %5,8 %892 00066 %
Yle Teema1,0 %0,9 %336 00025 %
Yle Fem0,5 %0,7 %254 00019 %
Yle yhteensä18,7 %15,5 %1 058 00078 %
MTV316,9 %20,1 %998 00074 %
Sub5,5 %6,0 %796 00059 %
AVA3,3 %3,5 %560 00041 %
C More Total1,0 %0,3 %127 0009 %
MTV yhteensä26,8 %29,9 %1 134 00084 %
Nelonen19,9 %25,5 %1 057 00078 %
Jim4,4 %3,5 %709 00052 %
Liv5,2 %4,7 %656 00049 %
Hero1,6 %1,7 %344 00025 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,4 %101 0007 %
Nelonen Media yhteensä32,3 %36,9 %1 129 00083 %
TV54,2 %4,1 %641 00047 %
Kutonen2,8 %2,6 %403 00030 %
Frii1,5 %1,1 %243 00018 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %46 0003 %
TLC0,8 %0,6 %234 00017 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,8 %822 00061 %
STAR Channel4,0 %3,0 %546 00040 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %421 00031 %
Disney Finland7,0 %4,8 %661 00049 %
Music TV0,8 %0,6 %113 0008 %
Muut4,4 %3,4 %353 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 247 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.