Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %26,0 %1 789 00072 %
Yle TV26,2 %5,5 %1 677 00068 %
Yle Teema1,5 %1,4 %826 00033 %
Yle Fem1,1 %1,4 %735 00030 %
Yle yhteensä40,4 %34,3 %2 035 00082 %
MTV319,2 %23,2 %1 903 00077 %
Sub2,8 %3,2 %1 206 00049 %
AVA2,8 %2,7 %1 038 00042 %
C More Total0,5 %0,3 %176 0007 %
MTV yhteensä25,4 %29,4 %2 029 00082 %
Nelonen13,9 %18,4 %1 850 00075 %
Jim2,1 %1,8 %1 111 00045 %
Liv3,9 %3,7 %1 167 00047 %
Hero1,1 %1,2 %608 00025 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %88 0004 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %25,5 %1 988 00080 %
TV52,4 %2,5 %1 035 00042 %
Kutonen0,8 %0,7 %605 00024 %
Frii1,7 %1,4 %580 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0002 %
TLC0,6 %0,4 %491 00020 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,3 %1 395 00056 %
STAR Channel2,3 %1,8 %820 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %572 00023 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 016 00041 %
Music TV0,3 %0,2 %94 0004 %
Muut2,9 %2,4 %638 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 251 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.