Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 081 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %25,8 %1 678 00070 %
Yle TV26,5 %6,6 %1 579 00066 %
Yle Teema1,8 %2,1 %932 00039 %
Yle Fem0,8 %1,0 %759 00032 %
Yle yhteensä39,5 %35,4 %1 876 00079 %
MTV314,5 %18,2 %1 729 00073 %
Sub3,2 %3,8 %1 318 00055 %
AVA1,6 %1,7 %902 00038 %
C More Total1,1 %0,8 %283 00012 %
MTV yhteensä20,5 %24,5 %1 887 00079 %
Nelonen12,0 %15,8 %1 700 00071 %
Jim3,0 %2,7 %1 218 00051 %
Liv2,1 %1,9 %999 00042 %
Hero1,4 %1,8 %739 00031 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,6 %189 0008 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %23,7 %1 847 00078 %
TV52,5 %2,6 %1 112 00047 %
Kutonen2,6 %2,6 %898 00038 %
Frii1,2 %1,0 %627 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %94 0004 %
TLC0,2 %0,3 %501 00021 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,0 %1 427 00060 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 008 00042 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %816 00034 %
Disney Finland6,6 %4,7 %1 172 00049 %
Music TV0,6 %0,4 %147 0006 %
Muut5,1 %4,1 %872 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 081 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.