Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,5 %1 701 00071 %
Yle TV27,6 %7,0 %1 685 00071 %
Yle Teema1,6 %1,9 %907 00038 %
Yle Fem0,7 %0,9 %676 00028 %
Yle yhteensä39,1 %35,4 %1 943 00082 %
MTV315,3 %19,7 %1 814 00076 %
Sub3,0 %3,5 %1 250 00053 %
AVA1,5 %1,5 %859 00036 %
C More Total3,2 %0,9 %387 00016 %
MTV yhteensä23,0 %25,7 %1 946 00082 %
Nelonen11,1 %14,5 %1 727 00073 %
Jim2,8 %2,7 %1 273 00054 %
Liv1,9 %1,8 %1 011 00042 %
Hero1,6 %2,0 %801 00034 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,4 %159 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %22,5 %1 885 00079 %
TV52,3 %2,7 %1 132 00048 %
Kutonen2,6 %2,6 %1 004 00042 %
Frii1,4 %1,2 %607 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %93 0004 %
TLC0,3 %0,3 %496 00021 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,1 %1 469 00062 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 033 00043 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %825 00035 %
Disney Finland6,5 %4,6 %1 221 00051 %
Music TV0,6 %0,4 %182 0008 %
Muut5,3 %4,4 %965 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 130 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.