Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,3 %3 490 00072 %
Yle TV27,0 %6,3 %3 357 00069 %
Yle Teema1,7 %1,9 %1 758 00036 %
Yle Fem0,8 %1,0 %1 348 00028 %
Yle yhteensä39,2 %34,5 %3 971 00082 %
MTV317,9 %22,7 %3 778 00078 %
Sub2,7 %3,0 %2 426 00050 %
AVA2,2 %2,0 %1 954 00040 %
C More Total2,2 %0,6 %653 00013 %
MTV yhteensä25,0 %28,3 %4 031 00083 %
Nelonen12,1 %15,9 %3 569 00073 %
Jim2,6 %2,4 %2 418 00050 %
Liv3,1 %2,9 %2 211 00046 %
Hero1,3 %1,6 %1 470 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %264 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,8 %23,6 %3 887 00080 %
TV52,5 %2,9 %2 275 00047 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 700 00035 %
Frii1,6 %1,4 %1 260 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %140 0003 %
TLC0,5 %0,4 %1 114 00023 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,5 %2 959 00061 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 924 00040 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 370 00028 %
Disney Finland5,0 %3,6 %2 273 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %292 0006 %
Muut4,1 %3,2 %1 663 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 373 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.