Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 301 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,1 %1 771 00069 %
Yle TV28,0 %7,1 %1 807 00070 %
Yle Teema1,6 %1,9 %919 00036 %
Yle Fem0,8 %1,0 %709 00028 %
Yle yhteensä38,9 %35,1 %2 087 00081 %
MTV315,2 %19,7 %1 937 00075 %
Sub3,0 %3,5 %1 293 00050 %
AVA1,5 %1,5 %875 00034 %
C More Total3,2 %0,9 %406 00016 %
MTV yhteensä22,8 %25,6 %2 077 00081 %
Nelonen11,5 %14,9 %1 853 00072 %
Jim2,8 %2,7 %1 314 00051 %
Liv1,9 %1,8 %1 036 00040 %
Hero1,5 %2,0 %808 00031 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,4 %171 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %22,8 %2 010 00078 %
TV52,3 %2,7 %1 162 00045 %
Kutonen2,6 %2,5 %1 026 00040 %
Frii1,4 %1,3 %618 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %97 0004 %
TLC0,3 %0,3 %499 00019 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,1 %1 512 00059 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 093 00043 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %855 00033 %
Disney Finland6,4 %4,5 %1 298 00051 %
Music TV0,6 %0,4 %182 0007 %
Muut5,5 %4,5 %1 005 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 301 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.