Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 408 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %24,8 %1 843 00069 %
Yle TV26,7 %5,6 %1 783 00067 %
Yle Teema1,8 %1,9 %857 00032 %
Yle Fem0,9 %1,0 %698 00026 %
Yle yhteensä39,0 %33,3 %2 162 00081 %
MTV320,2 %25,2 %2 066 00078 %
Sub2,4 %2,6 %1 215 00046 %
AVA2,8 %2,5 %1 128 00042 %
C More Total1,3 %0,3 %284 00011 %
MTV yhteensä26,7 %30,5 %2 202 00083 %
Nelonen13,6 %17,6 %1 954 00074 %
Jim2,3 %2,1 %1 164 00044 %
Liv4,2 %3,8 %1 242 00047 %
Hero1,1 %1,2 %686 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %110 0004 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %25,0 %2 130 00080 %
TV52,6 %3,1 %1 186 00045 %
Kutonen0,8 %0,8 %711 00027 %
Frii1,7 %1,5 %658 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC0,6 %0,5 %633 00024 %
Warner Bros. Discovery5,8 %6,0 %1 546 00058 %
STAR Channel2,3 %1,8 %945 00036 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %573 00022 %
Disney Finland3,7 %2,7 %1 114 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %112 0004 %
Muut3,0 %2,3 %718 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 408 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.