Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %24,6 %1 827 00069 %
Yle TV27,1 %5,9 %1 854 00070 %
Yle Teema1,1 %1,2 %956 00036 %
Yle Fem1,2 %1,5 %772 00029 %
Yle yhteensä39,2 %33,3 %2 167 00082 %
MTV320,1 %25,0 %2 062 00078 %
Sub3,3 %3,8 %1 380 00052 %
AVA3,1 %2,7 %1 135 00043 %
C More Total1,1 %0,3 %228 0009 %
MTV yhteensä27,7 %31,8 %2 198 00083 %
Nelonen13,6 %17,4 %1 932 00073 %
Jim2,1 %1,9 %1 153 00043 %
Liv3,7 %3,6 %1 172 00044 %
Hero0,8 %0,8 %660 00025 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %88 0003 %
Nelonen Media yhteensä20,5 %24,1 %2 090 00079 %
TV52,3 %2,6 %1 099 00041 %
Kutonen0,8 %0,9 %732 00028 %
Frii1,7 %1,4 %671 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %57 0002 %
TLC0,6 %0,5 %534 00020 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,9 %1 483 00056 %
STAR Channel2,1 %1,7 %962 00036 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %576 00022 %
Disney Finland3,6 %2,7 %1 128 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %82 0003 %
Muut2,9 %2,1 %784 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 414 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.