Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,8 %1 337 00092 %
Yle TV26,4 %5,9 %1 164 00080 %
Yle Teema1,6 %1,8 %782 00054 %
Yle Fem1,0 %1,3 %599 00041 %
Yle yhteensä39,1 %34,8 %1 363 00094 %
MTV316,2 %20,8 %1 274 00088 %
Sub3,6 %4,2 %1 010 00069 %
AVA2,3 %2,1 %727 00050 %
C More Total2,2 %0,9 %222 00015 %
MTV yhteensä24,2 %28,0 %1 332 00091 %
Nelonen10,9 %13,8 %1 223 00084 %
Jim2,5 %2,0 %856 00059 %
Liv3,0 %3,0 %811 00056 %
Hero1,4 %1,6 %614 00042 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %82 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %20,9 %1 291 00089 %
TV53,7 %4,3 %862 00059 %
Kutonen1,7 %1,7 %663 00046 %
Frii1,9 %1,6 %592 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %64 0004 %
TLC0,4 %0,3 %412 00028 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,0 %1 085 00075 %
STAR Channel2,8 %2,3 %799 00055 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %552 00038 %
Disney Finland5,5 %4,2 %884 00061 %
Music TV0,1 %0,1 %61 0004 %
Muut3,7 %3,0 %629 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 406 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.