Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 404 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,1 %1 306 00090 %
Yle TV26,5 %6,1 %1 152 00079 %
Yle Teema1,6 %1,7 %763 00052 %
Yle Fem1,3 %1,3 %579 00040 %
Yle yhteensä38,8 %34,3 %1 335 00092 %
MTV317,8 %22,1 %1 265 00087 %
Sub2,6 %2,8 %886 00061 %
AVA2,6 %3,1 %861 00059 %
C More Total0,7 %0,6 %158 00011 %
MTV yhteensä23,8 %28,6 %1 311 00090 %
Nelonen10,9 %13,8 %1 181 00081 %
Jim2,7 %2,3 %867 00060 %
Liv3,3 %2,8 %781 00054 %
Hero1,7 %1,9 %615 00042 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %111 0008 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %21,5 %1 278 00088 %
TV53,2 %3,2 %884 00061 %
Kutonen1,9 %1,9 %708 00049 %
Frii2,2 %2,0 %615 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %60 0004 %
TLC0,5 %0,4 %435 00030 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,8 %1 081 00074 %
STAR Channel3,0 %2,6 %748 00051 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %558 00038 %
Disney Finland5,6 %4,2 %868 00060 %
Music TV0,3 %0,1 %63 0004 %
Muut4,2 %3,4 %632 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 404 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.