Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,1 %38,5 %1 072 00096 %
Yle TV25,3 %4,8 %957 00086 %
Yle Teema1,9 %2,3 %655 00059 %
Yle Fem1,3 %1,5 %601 00054 %
Yle yhteensä52,6 %47,1 %1 083 00097 %
MTV320,2 %24,7 %1 020 00091 %
Sub1,3 %1,2 %676 00061 %
AVA1,6 %1,6 %561 00050 %
C More Total0,8 %0,4 %95 0008 %
MTV yhteensä23,9 %27,9 %1 041 00093 %
Nelonen7,5 %10,4 %914 00082 %
Jim1,7 %1,6 %594 00053 %
Liv1,7 %1,7 %574 00051 %
Hero0,7 %0,8 %396 00035 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %41 0004 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,0 %956 00086 %
TV51,5 %1,6 %615 00055 %
Kutonen0,7 %0,7 %421 00038 %
Frii1,4 %1,4 %375 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC0,4 %0,3 %345 00031 %
Warner Bros. Discovery4,2 %4,2 %765 00068 %
STAR Channel1,7 %1,4 %525 00047 %
National Geographic Channel1,7 %1,0 %336 00030 %
Disney Finland3,4 %2,4 %595 00053 %
Music TV0,2 %0,1 %29 0003 %
Muut3,5 %3,3 %532 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 092 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.