Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %24,8 %1 797 00073 %
Yle TV26,1 %5,2 %1 729 00070 %
Yle Teema1,4 %1,5 %846 00034 %
Yle Fem1,1 %1,3 %748 00030 %
Yle yhteensä38,4 %32,8 %2 030 00082 %
MTV321,9 %26,4 %1 977 00080 %
Sub2,5 %2,6 %1 272 00051 %
AVA3,2 %3,3 %1 223 00049 %
C More Total0,5 %0,3 %177 0007 %
MTV yhteensä28,1 %32,6 %2 092 00084 %
Nelonen12,9 %16,6 %1 839 00074 %
Jim2,4 %2,3 %1 158 00047 %
Liv4,0 %3,5 %1 194 00048 %
Hero1,0 %1,1 %678 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %110 0004 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %23,7 %1 979 00080 %
TV52,4 %2,4 %1 137 00046 %
Kutonen0,9 %0,8 %734 00030 %
Frii1,8 %1,8 %709 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %54 0002 %
TLC0,7 %0,6 %570 00023 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,6 %1 494 00060 %
STAR Channel2,1 %1,8 %885 00036 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %591 00024 %
Disney Finland3,6 %2,7 %1 072 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %69 0003 %
Muut3,1 %2,6 %800 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 270 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.