Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,6 %3 478 00072 %
Yle TV26,6 %5,8 %3 400 00070 %
Yle Teema1,5 %1,6 %1 760 00036 %
Yle Fem1,1 %1,2 %1 448 00030 %
Yle yhteensä38,9 %34,2 %3 927 00081 %
MTV318,9 %23,2 %3 747 00077 %
Sub2,8 %3,0 %2 598 00053 %
AVA2,5 %2,7 %2 214 00046 %
C More Total0,8 %0,5 %418 0009 %
MTV yhteensä25,0 %29,4 %4 001 00082 %
Nelonen11,7 %15,2 %3 519 00072 %
Jim2,8 %2,6 %2 388 00049 %
Liv3,0 %2,7 %2 148 00044 %
Hero1,4 %1,5 %1 495 00031 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %265 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %22,5 %3 810 00078 %
TV52,8 %2,8 %2 361 00049 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 733 00036 %
Frii1,7 %1,6 %1 398 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %132 0003 %
TLC0,5 %0,4 %1 095 00023 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,5 %3 006 00062 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 933 00040 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %1 347 00028 %
Disney Finland4,9 %3,5 %2 279 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %192 0004 %
Muut4,4 %3,6 %1 784 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 373 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.