Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %24,4 %1 865 00070 %
Yle TV26,3 %5,2 %1 841 00069 %
Yle Teema1,4 %1,5 %849 00032 %
Yle Fem1,2 %1,3 %764 00029 %
Yle yhteensä38,2 %32,5 %2 152 00081 %
MTV321,7 %26,4 %2 086 00079 %
Sub2,5 %2,7 %1 307 00049 %
AVA3,1 %3,3 %1 252 00047 %
C More Total0,5 %0,3 %190 0007 %
MTV yhteensä28,0 %32,6 %2 208 00083 %
Nelonen13,3 %16,9 %1 963 00074 %
Jim2,4 %2,3 %1 177 00044 %
Liv3,9 %3,4 %1 221 00046 %
Hero1,0 %1,0 %689 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %121 0005 %
Nelonen Media yhteensä20,9 %24,0 %2 109 00079 %
TV52,4 %2,3 %1 152 00043 %
Kutonen0,9 %0,8 %752 00028 %
Frii1,8 %1,8 %717 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0002 %
TLC0,7 %0,5 %576 00022 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,6 %1 526 00057 %
STAR Channel2,2 %1,8 %931 00035 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %599 00023 %
Disney Finland3,7 %2,7 %1 124 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %69 0003 %
Muut3,1 %2,6 %829 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 428 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.