Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 103 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,5 %1 681 00071 %
Yle TV27,2 %6,6 %1 671 00070 %
Yle Teema1,6 %1,7 %914 00038 %
Yle Fem1,0 %1,1 %700 00029 %
Yle yhteensä39,4 %35,9 %1 897 00080 %
MTV315,7 %19,6 %1 771 00074 %
Sub3,1 %3,4 %1 326 00056 %
AVA1,8 %2,1 %991 00042 %
C More Total1,1 %0,8 %240 00010 %
MTV yhteensä21,6 %25,8 %1 910 00080 %
Nelonen10,5 %13,6 %1 680 00071 %
Jim3,3 %2,9 %1 230 00052 %
Liv1,9 %1,7 %954 00040 %
Hero1,7 %1,9 %817 00034 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %155 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %21,1 %1 832 00077 %
TV53,1 %3,2 %1 223 00051 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 000 00042 %
Frii1,5 %1,3 %689 00029 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %78 0003 %
TLC0,3 %0,2 %525 00022 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,5 %1 511 00063 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 048 00044 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %756 00032 %
Disney Finland6,4 %4,6 %1 207 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %122 0005 %
Muut5,9 %4,8 %984 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 103 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.