Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 693 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,3 %3 617 00069 %
Yle TV27,0 %5,8 %3 637 00070 %
Yle Teema1,5 %1,6 %1 772 00034 %
Yle Fem1,1 %1,2 %1 492 00029 %
Yle yhteensä38,7 %33,9 %4 180 00080 %
MTV318,8 %23,2 %3 960 00076 %
Sub2,8 %3,0 %2 689 00051 %
AVA2,5 %2,7 %2 262 00043 %
C More Total0,8 %0,5 %455 0009 %
MTV yhteensä24,9 %29,5 %4 239 00081 %
Nelonen12,2 %15,5 %3 777 00072 %
Jim2,8 %2,5 %2 425 00046 %
Liv2,9 %2,6 %2 203 00042 %
Hero1,3 %1,4 %1 512 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %279 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,8 %22,8 %4 080 00078 %
TV52,7 %2,7 %2 403 00046 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 776 00034 %
Frii1,6 %1,6 %1 416 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %135 0003 %
TLC0,5 %0,4 %1 116 00021 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,4 %3 092 00059 %
STAR Channel2,7 %2,1 %2 030 00039 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %1 375 00026 %
Disney Finland5,0 %3,5 %2 392 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %192 0004 %
Muut4,5 %3,7 %1 857 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 693 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.