Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,1 %1 733 00073 %
Yle TV27,4 %6,8 %1 685 00071 %
Yle Teema1,5 %1,8 %962 00040 %
Yle Fem0,9 %1,1 %751 00032 %
Yle yhteensä39,5 %35,8 %1 961 00082 %
MTV314,8 %19,1 %1 798 00076 %
Sub3,6 %4,1 %1 343 00056 %
AVA1,4 %1,5 %871 00037 %
C More Total2,6 %1,0 %317 00013 %
MTV yhteensä22,4 %25,7 %1 934 00081 %
Nelonen10,4 %13,8 %1 697 00071 %
Jim3,0 %2,5 %1 189 00050 %
Liv1,6 %1,7 %969 00041 %
Hero1,4 %1,7 %774 00033 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %137 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %20,6 %1 847 00078 %
TV53,6 %4,2 %1 181 00050 %
Kutonen2,2 %2,1 %920 00039 %
Frii1,3 %1,1 %639 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %84 0004 %
TLC0,2 %0,2 %476 00020 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,2 %1 494 00063 %
STAR Channel2,9 %2,2 %1 037 00044 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %784 00033 %
Disney Finland6,1 %4,5 %1 209 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %162 0007 %
Muut5,2 %3,9 %978 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 128 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.