Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 269 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,0 %1 785 00072 %
Yle TV26,8 %6,0 %1 758 00071 %
Yle Teema1,1 %1,2 %940 00038 %
Yle Fem1,2 %1,5 %753 00030 %
Yle yhteensä39,4 %33,7 %2 063 00083 %
MTV320,3 %25,2 %1 978 00080 %
Sub3,3 %3,7 %1 348 00054 %
AVA3,1 %2,8 %1 117 00045 %
C More Total1,1 %0,2 %210 0008 %
MTV yhteensä27,8 %31,9 %2 103 00085 %
Nelonen13,2 %16,9 %1 833 00074 %
Jim2,1 %1,9 %1 128 00046 %
Liv3,8 %3,7 %1 156 00047 %
Hero0,8 %0,8 %651 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %85 0003 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %23,6 %1 989 00080 %
TV52,3 %2,7 %1 083 00044 %
Kutonen0,8 %0,9 %712 00029 %
Frii1,7 %1,4 %660 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %57 0002 %
TLC0,6 %0,5 %520 00021 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,9 %1 442 00058 %
STAR Channel2,1 %1,7 %916 00037 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %562 00023 %
Disney Finland3,6 %2,7 %1 077 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %82 0003 %
Muut2,9 %2,1 %759 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 269 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.