Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 083 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,8 %38,1 %1 069 00096 %
Yle TV25,9 %5,5 %967 00087 %
Yle Teema1,4 %1,6 %666 00060 %
Yle Fem1,4 %1,8 %609 00054 %
Yle yhteensä52,5 %47,0 %1 079 00097 %
MTV319,1 %24,4 %1 031 00092 %
Sub1,7 %1,7 %625 00056 %
AVA1,3 %1,0 %493 00044 %
C More Total1,7 %0,4 %130 00012 %
MTV yhteensä23,8 %27,6 %1 039 00093 %
Nelonen7,8 %11,1 %889 00080 %
Jim1,5 %1,4 %587 00053 %
Liv1,6 %1,7 %547 00049 %
Hero0,6 %0,6 %385 00034 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %43 0004 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %15,2 %945 00085 %
TV51,5 %1,7 %597 00053 %
Kutonen0,7 %0,8 %438 00039 %
Frii1,2 %1,1 %365 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %40 0004 %
TLC0,3 %0,3 %297 00027 %
Warner Bros. Discovery4,9 %5,1 %750 00067 %
STAR Channel1,4 %1,1 %444 00040 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %344 00031 %
Disney Finland3,1 %2,3 %531 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %33 0003 %
Muut3,7 %2,7 %531 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 083 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.