Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 299 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,8 %1 791 00070 %
Yle TV27,8 %6,8 %1 797 00070 %
Yle Teema1,5 %1,8 %978 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %784 00031 %
Yle yhteensä39,2 %35,5 %2 095 00082 %
MTV314,6 %19,0 %1 910 00074 %
Sub3,6 %4,1 %1 385 00054 %
AVA1,4 %1,4 %884 00034 %
C More Total2,6 %1,0 %337 00013 %
MTV yhteensä22,2 %25,6 %2 065 00080 %
Nelonen11,0 %14,1 %1 828 00071 %
Jim2,9 %2,5 %1 224 00048 %
Liv1,6 %1,7 %1 001 00039 %
Hero1,3 %1,7 %784 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %146 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,9 %1 985 00077 %
TV53,5 %4,1 %1 221 00048 %
Kutonen2,1 %2,1 %953 00037 %
Frii1,2 %1,1 %652 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0003 %
TLC0,2 %0,2 %490 00019 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,1 %1 550 00060 %
STAR Channel2,9 %2,2 %1 082 00042 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %807 00031 %
Disney Finland6,0 %4,4 %1 264 00049 %
Music TV0,5 %0,3 %162 0006 %
Muut5,4 %4,2 %1 022 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 299 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.