Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %8,0 %832 00061 %
Yle TV29,7 %7,9 %988 00073 %
Yle Teema0,8 %1,1 %381 00028 %
Yle Fem0,6 %0,7 %253 00019 %
Yle yhteensä20,7 %17,8 %1 136 00084 %
MTV317,1 %21,1 %1 041 00077 %
Sub5,8 %6,3 %756 00056 %
AVA3,9 %3,8 %607 00045 %
C More Total1,4 %0,3 %121 0009 %
MTV yhteensä28,2 %31,4 %1 147 00085 %
Nelonen18,7 %23,6 %1 008 00074 %
Jim4,2 %3,4 %677 00050 %
Liv4,0 %4,0 %581 00043 %
Hero1,5 %1,6 %350 00026 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %79 0006 %
Nelonen Media yhteensä29,4 %33,8 %1 123 00083 %
TV54,1 %4,4 %615 00045 %
Kutonen2,4 %2,3 %426 00031 %
Frii1,4 %1,2 %255 00019 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %26 0002 %
TLC0,6 %0,5 %218 00016 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,9 %805 00059 %
STAR Channel4,1 %2,8 %561 00041 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %358 00026 %
Disney Finland6,8 %4,5 %678 00050 %
Music TV1,2 %0,7 %128 0009 %
Muut4,7 %2,9 %421 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 276 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.