Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %26,8 %1 684 00071 %
Yle TV26,5 %6,2 %1 628 00068 %
Yle Teema1,7 %1,9 %908 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %664 00028 %
Yle yhteensä40,0 %36,1 %1 892 00079 %
MTV314,9 %19,0 %1 771 00074 %
Sub3,3 %3,9 %1 320 00055 %
AVA1,4 %1,7 %911 00038 %
C More Total2,6 %2,1 %302 00013 %
MTV yhteensä22,3 %26,7 %1 902 00080 %
Nelonen9,9 %13,2 %1 698 00071 %
Jim3,1 %2,8 %1 216 00051 %
Liv1,7 %1,7 %945 00040 %
Hero1,2 %1,2 %730 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %134 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,0 %1 842 00077 %
TV52,4 %2,6 %1 123 00047 %
Kutonen2,4 %2,4 %973 00041 %
Frii1,5 %1,6 %675 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %66 0003 %
TLC0,3 %0,3 %504 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,8 %1 465 00062 %
STAR Channel2,8 %2,0 %1 035 00043 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %810 00034 %
Disney Finland5,9 %4,1 %1 213 00051 %
Music TV0,5 %0,2 %133 0006 %
Muut5,5 %4,2 %945 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 121 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.